Friday, July 26, 2013

Giveaway seeds...ulam raja

Semasa saya asyik melawat kebun maya teman2 blogger, saya perasan yang blog srikota garden ade menawarkan benih kongsi kepada sesiapa yang berminat (maaflah kalau saya tersilap). Hari rabu baru ni, masa melawat kebun kat belakang rumah, tengok pokok ulam raja ada banyak benih yang dah matang. Makanya.....tetiba dapat idea nak kutip semua seed tuh, nak share kat sesape yang berminat, tak banyak pun tapi kalau pack nanti agak2nya adalah dalam 3 ke 5 pek bergantung kepada permintaan. Kalau tak ramai yang nak, banyaklah dapat, kalau ramai, kurangla sikit.

Sebelum ni saya biarkan aje benih2 yang dah kering terbang ditiup angin. Tapi bile ronda2 dalam kebun, tengok merata-rawa anak pokok ulam raja tumbuh sendiri. Sebab taknak pokok ulam raja terlalu dominan dan bermaharajalela dalam kebun sampai pokok lain pun kene tabik springggg kat dia, maka tercetusla idea nih....

So sesapa yang nak tambah koleksi ulam kat kebun ke atau yang  tak berjaya lagi tanam pokok nih, jangan malu-malu, jangan segan-segan, mehla order. Sila tinggalkan komen dan mohon emel kepada saya di zil_hass@yahoo.com for details. Insya Allah jika ade rezeki, benih sangat mudah bercambah, nanti hari2 boleh mengulam raja cicah budu.

Buat masa ni, ini jer yang mampu saya kongsikan. Kalau tak bizi, saya akan poskan minggu depan.
Gambar benih takde, lupa nak snap...hehehhe...


11 comments:

  1. as salam, Zila....ada lagi ke benihnya? ;)

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. As Salam Zila...komen punya komen....lepas tuh saya lupa kat mana saya komen.....kat cni rupanya hehehe....nnt saya email...ke dah habis offernya? herhehe ;)

      Delete
    2. saya da reply kat emel, cuba cek

      Delete
  3. to hang kebun, da ade sorang request by email...baru cek

    ReplyDelete
  4. ok, untuk bonda satu, tolong emelkan address lengkap untuk yer

    ReplyDelete
  5. ok, satu untuk adriana, tlg emelkan address lengkap yer

    ReplyDelete
  6. Assalam masih ada lagi ke offernya. Saya pun teringin nak berulam raja

    ReplyDelete
    Replies
    1. belum ada, sekarang ni pokok baru nak berbunga, meby 2 minggu lagi kut...

      Delete