Saturday, August 3, 2013

ini baru betul-betul pinpong !!!

Alhamdulillah semalam lebih kurang 9.30 malam kami akhirnya sampai ke rumah di Kuantan. Perjalanan hampir separuh hari agak memenatkan sampai badan pun da masuk angin jadi pening dan nak muntah. Lepas berbuka jadi lega sedikit walaupun cuma dengan kacang, buah dan air mineral kosong. Makan berat dirumah kakak yang menghidangkan menu ikan keli gulai masam tempoyak, ayam bakar, kerapu goreng masam manis dan sayur campur. Thanks to Long yang bercadang nasi untuk kami berdua.

Semalam jejak je kaki ke rumah, terus capai kunci pintu dapur nak jenguk tanaman kami kat belakang rumah. Yang paling excited tentulah nk tengok progress buah longan pinpong yang tak putus bagi hasil kepada tuan tanah. Memang terkojut dan kagum tengok saiz buah dia, betul-betul macam saiz bola pinpong, mebi kecik cikit je. Apa lagi terus snap gambar sebagai bukti, hehehehhe.........

3 tangkai buah longan pinpong yang gemuk




Saiz buah compare dengan tapak tangan husband..



yang  nih 3 biji paling besar dah di ngappp masa sahur...rasanya sangat manis lagi harum and juicy...


Telah di tuai semuanya untuk di bawa pulang ke kampung untuk share dengan semua. Tak banyak pun, adalah dalam 19 biji tapi cukupla sebiji sorang rasa.



1 comment:

  1. kat mana nak dapatkan anak pokok longan pingpong ni..sy bminat nak tanam..

    ReplyDelete